Ett tips

Ganska ofta här i Göteborg har jag känt en väldigt stor saknad efter min familj och vänner i Norrland. Vilket såklart faller in helt naturligt, har inte träffat mina nära och kära på två månader. Jag har känt en rätt lustig hatkärlek för Kramfors som jag aldrig trott tidigare att jag kunnat få. Men för att motarbeta denna hemlängtan så tänkte jag bjuda på en kort, rätt sorglig och lite tragisk bekännelse på en syssla som hjälpt mig. Särskilt denna söndagsnatt.

För att försöka motarbeta min hemlängtan så har jag sysselsatt mig med att kolla på bilder och läst bloggar, skrivna av dräggmänniskor (eller aa, alla typer av påfrestande och irriterande människor från min gamla hemstad) som är mycket värre än mig på att både skriva och stava. Började med en person som jag fann lagomt störande, en sådan person som man nästan tycker är lite skön och rolig för att den är konstig och dum. Sedan försökte jag överträffa denna med något värre och så löpte det på ett bra tag. Så länge tills jag både insåg och blev påmind om att Göteborg är så fruktansvärt fantastiskt utan de här människorna som jag faktiskt har turen att slippa nu.

Testa detta om ni någonsin känner hemlängtan.
Godnatt på er.

2 kommentarer:

angelica norberg sa...

haha fantastiskt bra tips

Fanny E sa...

Kolla in http://bashment.blogg.se/ en riktig Kramfors-bo det. Något att le åt kanske. :)