3.Spårvagns-mindfuck

Onsdags:
- Det blir en kort spårvagnshistoria om denna onsdag. Satte mig på en sån där "fyraplats", med färdriktning vid en fönsterplats och framför mig satte sig en stor kvinna med sår på både läppen och hakan.Förutom det så liknade hon lite en snäll anka i ansiktet.
Jag satt med min armbåge vid den lilla fönster(liknande)brädan som finns på de nya vagnarna, och använde min arm som stöd för att vila mitt huvud samtidigt som jag kollade ut(jag vet att det där lät jättekonstigt nu, men ni hajar?).
Efter någon sekund gjorde kvinnan mittemot samma sak. Eftersom jag kände att det såg lite för lustigt ut att vi satt likadant så tog jag ner min arm från fönsterbrädan och vilade den istället mot min väska - då gör hon precis samma manöver.

Jag kollar på henne och hon på mig, storögt. Hennes snälla ankansikte försvann och jag blev helt kall i kroppen och fann henne lite obehaglig. Sedan fortsatte spårvagnsresan i ovisshet, var det hon som härmade mig? Var det en slump? Härmade jag henne?

Inga kommentarer: