En historia om att äta och handla mat, onsdagen den 26:e Januari

Idag handlade jag mat på Hemköp i Stigbergstorget. Alltså, en bra bit hemifrån.
Handlade godsaker för 437kronor.
Upptäckte i kassan att jag glömt kontokortet. Åker hem för att hämta det. Upptäcker att jag hade med mig den ändå. Åker tillbaka och betalar.

Idag när jag handlat så hade jag fyra påsar mat.
När jag går till spårvagnen som ska ta mig hem går en av de sönder.

Upptäcker hemma att jag glömt köpa buljong, créme fraiche och matlagningsgrädde.

Idag när tillagat och skulle äta den maten jag handlat tidigare idag så lyssnade jag på en dokumentär på P3 om anorektiker.
Blev lite irriterad på deras sjukdom och tappade matlusten när de beskrev åkommorna i kroppen som sker när man inte äter.

Nu ska jag dricka juice. Brämhults till och med.
Adjö för mig.

Inga kommentarer: